Nasz repertuar

Lista wydarzeń

Sprawdź ofertę wydarzeń, wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarzem

Grafika reklamowa
ANDRZEJ PIASECZNY, koncert na rzecz Dzieci z Dystrofią Mięśniową
Stowarzyszenie „Pro Salute” wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci chorych na dystrofię mięśniową różnego typu, postanowiło zorganizować siódmą edycję Koncertu na rzecz Dzieci z Dystrofią Mięśniową, podopiecznych Kliniki Neurologii i Rehabilitacji Dziecięcej UMB. Koncert odbędzie się w dniu 09.09.2025 (wtorek) o godz. 19:00 na Dużej Scenie Opery i Filharmonii Podlaskiej – Europejskiego Centrum Sztuki im. Stanisława Moniuszki w Białymstoku przy ul. Odeskiej 1. Gwiazdą wieczoru będzie Andrzej Piaseczny.

Andrzej Piaseczny to jeden z najpopularniejszych polskich wokalistów, cieszący się niesłabnącą popularnością od wielu lat. Laureat nagród publiczności - m.in. Telekamery, SuperJedynek, Eska Music Awards, Bursztynowego Słowika oraz wielu złotych, platynowych i multiplatynowych płyt. Autor i wykonawca takich przebojów, jak „Imię deszczu”, „Niecierpliwi”, „Prawie do nieba”, „Chodź, przytul, przebacz”, „Rysowane Tobie”, czy „Śniadanie do łóżka”. Koncert Andrzeja Piasecznego to godzinne show, w trakcie którego usłyszymy największe przeboje Artysty z jego 30-letniej kariery muzycznej.

Dystrofie mięśniowe to grupa chorób mięśni uwarunkowanych genetycznie, charakteryzujących się nieodwracalnymi zmianami w mięśniach i tkance łącznej. W ich postępującym przebiegu dochodzi do osłabienia i zaniku mięśni, co w konsekwencji prowadzi do inwalidztwa.
W późniejszych stadiach choroby dochodzi także do uszkodzenia serca i niewydolności oddechowej.

Grupa naukowców pod kierownictwem prof. Wojciecha Kułaka z Kliniki Rehabilitacji Dziecięcej z Ośrodkiem Wczesnej Pomocy Dzieciom Upośledzonym "Dać Szansę” Uniwersytetu Medycznego
w Białymstoku od 12 lat, jako jedyni w Polsce, za pomocą eksperymentalnej terapii czynnikiem stymulującym kolonię granulocytów z powodzeniem umożliwiają dotkniętym tymi chorobami dzieci, usprawniać ich funkcjonowanie, a nawet zrobić pierwsze samodzielne kroki. Sukces badaczy odbił się echem w całym kraju i za granicą (w tym USA).

Koncert patronatem honorowym objęli: Prezydent Miasta Białegostoku, Wojewoda Podlaski oraz Marszałek Województwa Podlaskiego.

Patronat medialny: TVP3 Białystok, Polskie Radio Białystok, BiałystokOnline.pl, Kurier Poranny, Gazeta Współczesna, Nasze Miasto.

Partnerem strategicznym koncertu jest Województwo Podlaskie.
Wydarzenie jest dofinansowane z budżetu Miasta Białegostoku.
Sponsorzy: Metal-Technik, Iniekt-System, Kulesza Development, Agrotechnik Tafiły, Grube Media, Inter Druk, STF Ubezpieczenia, Hotel Hampton by Hilton Białystok.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
DELLA GLORIA E DELL'ONORE. THE ART OF PIETRO METASTASIO, III Międzynarodowy Festiwal METASTASIO BEZ GRANIC
Orkiestra, Chór i Soliści Opery i Filharmonii Podlaskiej
Massimo Mazzeo – dyrygent
Anna Wolfinger – sopran
Maria Olender – sopran
Joanna Motulewicz – mezzosopran
Violetta Bielecka – przygotowanie Chóru
 
Program
W.A. Mozart – Sinfonia z oratorium Mesjasz G.F. Händla (arr. W.A. Mozart)
P.A. Avondano – aria Joasza Ah, se ho da vivere z oratorium Joasz Król Judzki
P.A. Avondano – aria Atalii Qual notte profonda z oratorium Joasz Król Judzki
W.A. Mozart – Sinfonia z opery Łaskawość Tytusa
W.A. Mozart – aria Amintasa L’amerò, sarò costante z opery Król pasterz
W.A. Mozart – aria Sekstusa Parto, parto, ma tu, ben mio z opery Łaskawość Tytusa
J.A. Hasse – duet Arbace i Mandane Tu vuoi ch’io viva, o cara z opery Artaserse
***
A. Vivaldi, Gloria RV 589

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angeliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.
W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angeliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angeliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.
Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angelina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.
Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angeliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.
W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angeliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angeliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.
Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angelina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.
Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angeliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.
W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angeliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angeliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.
Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angelina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.
Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angeliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.
W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angeliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angeliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.
Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angelina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.
Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angeliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.
W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angeliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angeliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.
Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angelina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.
Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angeliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.
W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angeliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angeliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.
Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angelina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.
Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angeliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.
W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angeliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angeliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.
Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angelina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.
Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angeliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.
W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angeliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angeliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.
Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angelina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.
Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera – I PREMIERA
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angeliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.
W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angeliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angeliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.
Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angelina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.
Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera – II PREMIERA
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angeliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.
W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angeliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angeliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.
Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angelina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.
Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
MAESTRO CHIVES SYMFONICZNIE, SCENA LETNIA
Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej
Mirosław Jacek Błaszczyk – dyrygent
Maestro Chives / Marcin Roszkowski – skrzypce elektryczne
Katarzyna Garłukiewicz – wokal
Maciej Nerkowski – wokal
Albert Colawhisky – gitara

Muzyczna eksplozja emocji! Już wkrótce na scenie Opery i Filharmonii Podlaskiej wyjątkowe widowisko, które rozpali zmysły i porwie publiczność w niezwykłą podróż przez świat filmowych i klubowych hitów.

W roli głównej - Marcin Roszkowski, znany jako Maestro Chives - charyzmatyczny skrzypek Opery i Filharmonii Podlaskiej, który po mistrzowsku łączy klasykę z nowoczesnością. Towarzyszyć mu będzie 26-osobowa orkiestra OiFP, znakomity gitarzysta Albert Colawhisky (Albert Kowalewski) oraz soliści – Katarzyna Garłukiewicz i Maciej Nerkowski.

Z Dużej Sceny zabrzmią największe kinowe przeboje w zaskakujących, świeżych aranżacjach: „Piraci z Karaibów”, „Gra o Tron”, „Nietykalni”, „Top Gun”, czy „Bitter Sweet Symphony”.

W programie znajdą się także energetyczne, klubowe hity zaaranżowane na elektryczne skrzypce i orkiestrę - wszystko w unikalnej oprawie muzycznej autorstwa Marcina Roszkowskiego.
Orkiestrę poprowadzi Maestro Mirosław Jacek Błaszczyk, kierownik artystyczny Opery i Filharmonii Podlaskiej.

To będzie prawdziwe muzyczne show z wykorzystaniem pirotechniki scenicznej, laserów, efektów stroboskopowych i dymów.

Zapraszamy na niezapomniany spektakl pełen światła, dźwięku i emocji.

Program
Alan Walker – „Faded”
Ludovico Einaudi - Fly (Intouchables Soundtrack) – „Nietykalni”
The Black Pearl - Klaus Badelt, Hans Zimmer, Steve Jablonsky – „Piraci z Karaibów”
Anthem - Harold Faltermeyer – „Top Gun”
Robert Miles – „Children”
Ludovico Einaudi - Una Mattina – „Nietykalni”
Egzod & Maestro Chives – „Royalty”
Jerry Bock – „Skrzypek na dachu” (Gdybym był bogaty)
Ramin Djawadi – „Gra o tron”
Avicii – „Wake me up”
Maestro Chives – „Vivaldi Rework”
Rhianna – „We found love”
Darude – „Sandstorm”
Bitter Sweet Symphony

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
MARIA CALLAS, reż. Pablo Larraín, Kino plenerowe, III Międzynarodowy Festiwal METASTASIO BEZ GRANIC

Grafika reklamowa
MŁODZI WIRTUOZI, koncert symfoniczny, SCENA LETNIA
Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej
Mirosław Jacek Błaszczyk – dyrygent
Diana Magdalena Sidoruk – skrzypce
Julia Wroniszewska – wiolonczela

Program
P. Sarasate – Melodie cygańskie op. 20
C. Saint-Saëns – I Koncert wiolonczelowy a-moll op. 33
W.A. Mozart – Symfonia nr 41 C-dur Jowiszowa KV 551

Grafika reklamowa
NOC DZIADÓW, Oratorium inscenizowane
Mickiewicz w muzycznym brzmieniu autorstwa Piotra Nazaruka i Krzysztofa Herdzina do libretta Piotra Tomaszuka.
Arcydzieło romantyzmu w nowoczesnej formie. Poruszające dzieło inspirowane II częścią Dziadów Adama Mickiewicza, łączące siłę oratorium z dramatyzmem teatru.

Noc Dziadów to utwór szczególny. Trzeba przyznać, że odniesienie się do jednej z najważniejszych pozycji w polskiej literaturze było dla nas (kompozytorów) wielkim wyzwaniem. Najistotniejsze było oddanie niepokoju i mrocznych kontekstów pełnych cierpienia, związanych z wywoływaniem dusz. Za Mickiewiczem staraliśmy się oddać tragiczno-romantyczny charakter całości.
(Krzysztof Herdzin)


*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
NOC DZIADÓW, Oratorium inscenizowane
Mickiewicz w muzycznym brzmieniu autorstwa Piotra Nazaruka i Krzysztofa Herdzina do libretta Piotra Tomaszuka.
Arcydzieło romantyzmu w nowoczesnej formie. Poruszające dzieło inspirowane II częścią Dziadów Adama Mickiewicza, łączące siłę oratorium z dramatyzmem teatru.

Noc Dziadów to utwór szczególny. Trzeba przyznać, że odniesienie się do jednej z najważniejszych pozycji w polskiej literaturze było dla nas (kompozytorów) wielkim wyzwaniem. Najistotniejsze było oddanie niepokoju i mrocznych kontekstów pełnych cierpienia, związanych z wywoływaniem dusz. Za Mickiewiczem staraliśmy się oddać tragiczno-romantyczny charakter całości.
(Krzysztof Herdzin)


*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
NOC DZIADÓW, Oratorium inscenizowane
Mickiewicz w muzycznym brzmieniu autorstwa Piotra Nazaruka i Krzysztofa Herdzina do libretta Piotra Tomaszuka.
Arcydzieło romantyzmu w nowoczesnej formie. Poruszające dzieło inspirowane II częścią Dziadów Adama Mickiewicza, łączące siłę oratorium z dramatyzmem teatru.

Noc Dziadów to utwór szczególny. Trzeba przyznać, że odniesienie się do jednej z najważniejszych pozycji w polskiej literaturze było dla nas (kompozytorów) wielkim wyzwaniem. Najistotniejsze było oddanie niepokoju i mrocznych kontekstów pełnych cierpienia, związanych z wywoływaniem dusz. Za Mickiewiczem staraliśmy się oddać tragiczno-romantyczny charakter całości.
(Krzysztof Herdzin)


*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
NOC DZIADÓW, Oratorium inscenizowane
Mickiewicz w muzycznym brzmieniu autorstwa Piotra Nazaruka i Krzysztofa Herdzina do libretta Piotra Tomaszuka.
Arcydzieło romantyzmu w nowoczesnej formie. Poruszające dzieło inspirowane II częścią Dziadów Adama Mickiewicza, łączące siłę oratorium z dramatyzmem teatru.

Noc Dziadów to utwór szczególny. Trzeba przyznać, że odniesienie się do jednej z najważniejszych pozycji w polskiej literaturze było dla nas (kompozytorów) wielkim wyzwaniem. Najistotniejsze było oddanie niepokoju i mrocznych kontekstów pełnych cierpienia, związanych z wywoływaniem dusz. Za Mickiewiczem staraliśmy się oddać tragiczno-romantyczny charakter całości.
(Krzysztof Herdzin)


*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
NOC DZIADÓW, Oratorium inscenizowane – PREMIERA
Mickiewicz w muzycznym brzmieniu autorstwa Piotra Nazaruka i Krzysztofa Herdzina do libretta Piotra Tomaszuka.
Arcydzieło romantyzmu w nowoczesnej formie. Poruszające dzieło inspirowane II częścią Dziadów Adama Mickiewicza, łączące siłę oratorium z dramatyzmem teatru.

Noc Dziadów to utwór szczególny. Trzeba przyznać, że odniesienie się do jednej z najważniejszych pozycji w polskiej literaturze było dla nas (kompozytorów) wielkim wyzwaniem. Najistotniejsze było oddanie niepokoju i mrocznych kontekstów pełnych cierpienia, związanych z wywoływaniem dusz. Za Mickiewiczem staraliśmy się oddać tragiczno-romantyczny charakter całości.
(Krzysztof Herdzin)


*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
STANISŁAWA CELIŃSKA „Atramentowe 10 lat”, koncert, Trzecia Scena
Koncert znanej i cenionej Stanisławy Celińskiej z towarzyszącym Jej od lat zespołem pod kierownictwem Macieja Muraszko. To jedyne w swoim rodzaju wydarzenie, na które składają się największe przeboje artystki z ostatnich lat. To ekscytująca muzyczna podróż, która zaczęła się 10 lat temu od prapremiery niezwykłej płyty „Atramentowa”.

Utwory zaczerpnięte z tego niesamowitego albumu i kolejnych wydawnictw, które ukazały się w ciągu ostatnich dziesięciu lat, są przesycone miłością, najskrytszymi pragnieniami i tęsknotami, co czyni je niezwykle poruszającymi. Ta niepowtarzalna i wyjątkowa pieśniarka potrafi swoim talentem oczarować słuchaczy w każdym wieku. Dzięki emocjonalnemu przesłaniu odzwierciedlonemu w cudownych, poetyckich słowach oraz wspaniałemu zestawieniu nut, koncert ten daje wytchnienie i skłania do zadumy. Jest on antidotum na smutek, odizolowanie, złe samopoczucie czy zwyczajny pochmurny dzień.

Większość tekstów utworów, które dają ukojenie, spokój i wsparcie oraz składają się na ten niezapomniany koncert, wyszły spod pióra Stanisławy Celińskiej. Skierowane są do słuchaczy, którzy szukają nie tylko ukojenia, spokoju i wsparcia, ale również radości życia i otuchy. Za kompozycje i aranżacje, które potrafią zawładnąć wyobraźnią, odpowiedzialny jest Maciej Muraszko. Ten duet od wielu lat jest gwarancją niepowtarzalnego klimatu oraz niezapomnianych chwil.

Koncert „Atramentowe 10 lat” to lekarstwo na smutek, odizolowanie, złe samopoczucie, pochmurny poranek i troski dnia codziennego. Przede wszystkim to przyjaciel, w którego warto się wsłuchać – to doskonała terapia na współczesne rozterki.

A wszystko zaczęło się od „Atramentowej Rumby”, którą Maciej Muraszko i Marcin Sosnowski napisali z myślą o Stanisławie Celińskiej. Razem z latynoamerykańskim zespołem Los Locos artystka zaprezentowała ją podczas Koncertu Premier 46. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej Opole 2009. Dodatkowo warto podkreślić, że występ ten odbył się dokładnie w 40 rocznicę debiutu piosenkarskiego aktorki na VII KFPP Opole 1969 z utworem „Ptakom podobni” (muzyka Roman Orłow i słowa Włodzimierz Ścisłowski). Wówczas przyznano jej wyróżnienie oraz nagrodę za debiut.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Grafika reklamowa
STOYANOV BALLET KIEV „Carmen & Bolero”, spektakl baletowy, Trzecia Scena
Zapraszamy Państwa na przepiękny spektakl w którym utalentowani artyści Opery Kijowskiej pod dyr. Alexandra Stoyanova przekażą publiczności ocean miłości i piękna!

 
Carmen Suite" 
Rodion Schedrin – Georges Bizet

Stoyanov Ballet prezentuje słynne dzieło „Carmen-Suite” kompozytora Rodiona Schedrina – wspaniałą interpretację genialnej muzyki Georges'a Bizeta.
Balet „Carmen-Suite” powstał specjalnie dla wielkiej rosyjskiej baletnicy Mai Plisetskiej, choreografem i reżyserem jest Alberto Alonso, a jego premiera odbyła się w Teatrze Bolszoj w kwietniu 1967 roku.

Alberto Alonso ​​to choreograf, który potrafił wystawić „Carmen” w inny, nietradycyjny sposób, uciekając od ckliwego pseudohiszpańskiego stylu klasyki baletu spełniając swoje twórcze marzenie na prośbę primabaleriny Mai Plisetskiej.
O Mai Plisetskiej Alberto Alonso powiedział, że jest stuprocentową Carmen – prawdziwym uosobieniem buntu i nieprzejednania. Sama Maya Plisetska w wywiadach przyznawała, że ​​była to dla niej rola jej życia; coś więcej – wniosła w to przesłanie polityczne: bohaterka jest symbolem wolnej osobowości, prowadzącej fatalną walkę z ówczesną władzą. Transkrypcji muzycznej na tematy opery dokonał kompozytor Rodion Szczedrin, który pracował nad partyturą z niesamowitą pasją. Udało mu się osiągnąć prawdziwą wirtuozerię w przekazie poprzez muzykę najdrobniejszych niuansów psychologicznych wielkiej opery i noweli Prospera Mérimée. W ten sposób poruszająca fabuła Mérimée i głębia uczuć z opery Bizeta nabrały w suicie baletowej akcentu filozoficznego. „Carmen” to niezwykła kwintesencja namiętnych emocji i silnych charakterów, wyrażonych poprzez piękną muzykę i treść krótkiej powieści.

„Bolero”
Maurice Ravel


Kompozytor napisał muzykę w 1928 roku i stała się ona jego najpopularniejszym dziełem.
Rytm jest stopniowo przyspieszany i wyznaczany przez werbel, który powtarza tę samą figurę rytmiczną w 24 uderzeniach, 169 razy, czyli w sumie 4056 uderzeń.
To właśnie ta rytmika prowokuje wielu choreografów do „czytania” tej muzyki na najróżniejsze sposoby. Wspaniała oryginalna choreografia Maurice’a Béjarta posłużyła jako kanawa do choreografii stworzonej dla BOLERO w wykonaniu artystów Stoyanov Ballet.
Ten sceniczny przekaz wciąż zaskakuje i wzbudza wielkie zainteresowanie i aplauz widzów, których wręcz hipnotyzuje motyw muzyczny swoim niespotykanym magnetyzmem i energią kompozycji Ravela i protoplasty choreografii Maurica Bejarta.

Grafika reklamowa
ZACNI PANOWIE TRZEJ, Wasowski | Przybora | Grechuta, SCENA LETNIA
Monika Ziółkowska – śpiew
Paweł Kubat – śpiew

Kwartet Dworski
Piotr Przydworski – skrzypce, opracowanie muzyczne
Piotr Krakowiak – skrzypce
Alicja Skwierczyńska – altówka
Grzegorz Vytlacil – wiolonczela

Program
Piosenka jest dobra na wszystko
(muzyka: J. Wasowski, tekst: J. Przybora)

Kaziu, zakochaj się
(muzyka: J. Wasowski, tekst: J. Przybora)

O, Romeo
(muzyka: J. Wasowski, tekst: J. Przybora)

Wesołe jest życie staruszka
(muzyka: J. Wasowski, tekst: J. Przybora)

Upiorny twist
(muzyka: J. Wasowski, tekst: J. Przybora)

Prysły zmysły
(muzyka: J. Wasowski, tekst: J. Przybora)

Tanie dranie
(muzyka: J. Wasowski, tekst: J. Przybora)

Shimmy-szuja
(muzyka: J. Wasowski, tekst: J. Przybora)

Tango kat
(muzyka: J. Wasowski, tekst: J. Przybora)

Odrobina mężczyzny na co dzień
(muzyka: J. Wasowski, tekst: J. Przybora)

Bo we mnie jest seks
(muzyka: J. Wasowski, tekst: J. Przybora)

Addio, pomidory
(muzyka: J. Wasowski, tekst: J. Przybora)

Dni, których nie znamy
(muzyka: J.K. Pawluśkiewicz, tekst: M. Grechuta)

Ocalić od zapomnienia
(muzyka: M. Grechuta, tekst: K.I. Gałczyński)

Śpij, bajki śnij
(muzyka: M. Grechuta, tekst: M. Grechuta)

W dzikie wino zaplątani
(muzyka: J.K. Pawluśkiewicz, tekst: M. Grechuta)

Wolność
(muzyka: M. Grechuta, tekst: M. Grechuta)

Będziesz moją panią
(muzyka: M. Grechuta, tekst: M. Grechuta)

Wszystko dla twej miłości
(muzyka: M. Grechuta, tekst: M. Grechuta)

Niepewność
(muzyka: J.K. Pawluśkiewicz, tekst: A. Mickiewicz)

Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.

Kupuj więcej za mniej – sprawdź ofertę KARNETÓW