Nasz repertuar

Lista wydarzeń

Sprawdź ofertę wydarzeń, wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarzem

"Moniuszko. Na skrzydłach pieśni", koncert kameralny z udziałem solistów Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku im. Stanisława Moniuszki
Wioletta Chodowicz – sopran
Joanna Motulewicz – mezzosopran
Tomasz Rak – baryton
Karina Komendera – fortepian, pozytyw

Program:
S. Moniuszko – Na skrzydłach pieśni
S. Moniuszko – Zgadzanie się z wolą boską
S. Moniuszko – Itende voci
S. Moniuszko – Ad te, Domine
S. Moniuszko – Panie, gdy serce drży
S. Moniuszko – O władco świata
S. Moniuszko – Exaudi Deus
S. Moniuszko – Do Ciebie, Panie
S. Moniuszko – Dobranoc
S. Moniuszko – Zwiastowanie
S. Moniuszko – Offertorium D-dur
S. Moniuszko – Kyrie, Gloria, Graduale i Credo - fragmenty z Mszy a-moll

"Muzyczne spotkanie z Moniuszką", koncert kameralny z udziałem solistów Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku im. Stanisława Moniuszki
Wioletta Chodowicz – sopran
Joanna Motulewicz – mezzosopran
Tomasz Rak – baryton
Anna Krzysztofik-Buczyńska – fortepian, pozytyw

Program:
S. Moniuszko – Msza a-moll
S. Moniuszko – Kozak
S. Moniuszko – Dziad i baba
S. Moniuszko – Groźna dziewczyna
S. Moniuszko – Pieśń wieczorna
S. Moniuszko – Powiedzcie mi
S. Moniuszko – Swaty
F. Chopin – Wojak
M. Karłowicz – Z nową wiosną
S. Niewiadomski – Kołysanka
S. Moniuszko – Cztery pory roku
E. Pałłasz – Matki człowieczej lament
T. Baird – Sonet 56

"Znaszli ten Maj", koncert kameralny z udziałem solistów Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku im. Stanisława Moniuszki
Wioletta Chodowicz – sopran
Joanna Motulewicz – mezzosopran
Tomasz Rak – baryton
Anna Krzysztofik-Buczyńska – fortepian

Program:
S. Niewiadomski – Maki
S. Moniuszko – Na Wawel
T. Segietyński – Ukochany kraj
F. Chopin – Życzenie
F. Chopin – Hulanka
F. Chopin – Piosnka litewska
F. Chopin – Leci liście z drzewa
M. Karłowicz – Z nową wiosną
M. Karłowicz – Pamiętam ciche, jasne, złote dnie
M. Karłowicz – Skąd pierwsze gwiazdy
S. Moniuszko – Znaszli ten kraj
S. Moniuszko – Już ogień płonie ku naszej stronie z II aktu opery Straszny dwór
S. Moniuszko – aria Miecznika Kto z mych dziewek z II aktu opery Straszny dwór
S. Moniuszko – recytatyw i aria Broni O mój dziaduniu z opery Hrabina
Pieśń patriotyczna – Mazurek 3 Maja

Andrzej Piaseczny, koncert na rzecz Dzieci z Dystrofią Mięśniową
Stowarzyszenie „Pro Salute” wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci chorych na dystrofię mięśniową różnego typu, postanowiło zorganizować siódmą edycję Koncertu na rzecz Dzieci z Dystrofią Mięśniową, podopiecznych Kliniki Neurologii i Rehabilitacji Dziecięcej UMB. Koncert odbędzie się w dniu 09.09.2025 (wtorek) o godz. 19:00 na Dużej Scenie Opery i Filharmonii Podlaskiej – Europejskiego Centrum Sztuki im. Stanisława Moniuszki w Białymstoku przy ul. Odeskiej 1. Gwiazdą wieczoru będzie Andrzej Piaseczny.

Andrzej Piaseczny to jeden z najpopularniejszych polskich wokalistów, cieszący się niesłabnącą popularnością od wielu lat. Laureat nagród publiczności - m.in. Telekamery, SuperJedynek, Eska Music Awards, Bursztynowego Słowika oraz wielu złotych, platynowych i multiplatynowych płyt. Autor i wykonawca takich przebojów, jak „Imię deszczu”, „Niecierpliwi”, „Prawie do nieba”, „Chodź, przytul, przebacz”, „Rysowane Tobie”, czy „Śniadanie do łóżka”. Koncert Andrzeja Piasecznego to godzinne show, w trakcie którego usłyszymy największe przeboje Artysty z jego 30-letniej kariery muzycznej.

Dystrofie mięśniowe to grupa chorób mięśni uwarunkowanych genetycznie, charakteryzujących się nieodwracalnymi zmianami w mięśniach i tkance łącznej. W ich postępującym przebiegu dochodzi do osłabienia i zaniku mięśni, co w konsekwencji prowadzi do inwalidztwa.
W późniejszych stadiach choroby dochodzi także do uszkodzenia serca i niewydolności oddechowej.

Grupa naukowców pod kierownictwem prof. Wojciecha Kułaka z Kliniki Rehabilitacji Dziecięcej z Ośrodkiem Wczesnej Pomocy Dzieciom Upośledzonym "Dać Szansę” Uniwersytetu Medycznego
w Białymstoku od 12 lat, jako jedyni w Polsce, za pomocą eksperymentalnej terapii czynnikiem stymulującym kolonię granulocytów z powodzeniem umożliwiają dotkniętym tymi chorobami dzieci, usprawniać ich funkcjonowanie, a nawet zrobić pierwsze samodzielne kroki. Sukces badaczy odbił się echem w całym kraju i za granicą (w tym USA).

Koncert patronatem honorowym objęli: Prezydent Miasta Białegostoku, Wojewoda Podlaski oraz Marszałek Województwa Podlaskiego.

Patronat medialny: TVP3 Białystok, Polskie Radio Białystok, BiałystokOnline.pl, Kurier Poranny, Gazeta Współczesna, Nasze Miasto.

Partnerem strategicznym koncertu jest Województwo Podlaskie.
Wydarzenie jest dofinansowane z budżetu Miasta Białegostoku.
Sponsorzy: Metal-Technik, Iniekt-System, Kulesza Development, Agrotechnik Tafiły, Grube Media, Inter Druk, STF Ubezpieczenia, Hotel Hampton by Hilton Białystok.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

CYRULIK SEWILSKI, Rossini, The Metropolitan Opera: Live in HD | 2024-2025
31.05.2025 19:00 SCENA KAMERALNA, UL. ODESKA 1
CYRULIK SEWILSKI
Autor: Rossini
Czas trwania: 3 godziny 33 minuty [1 przerwa]

Obsada:
Aigul Akhmetshina (Rozyna), Jack Swanson (Hrabia Almaviva), Andrey Zhilikhovsky (Figaro), Peter Kálmán (Doktor Bartolo), Alexander Vinogradov (Don Basilio)
Twórcy:
Giacomo Sagripanti (dyrygent), Bartlett Sher (reżyseria), Michael Yeargan (scenografia), Catherine Zuber (kostiumy), Christopher Akerlind (światło)
Opis:
Sezon The Met: Live in HD 2024–25 zakończy się 31 maja transmisją żywiołowej komedii Rossiniego.

Mezzosopranistka Aigul Akhmetshina wcieli się w zuchwałą bohaterkę, Rozynę. Na scenie partnerować będzie jej debiutujący w Met tenor Jack Swanson, jako jej tajemniczy ukochany hrabia Almaviva. W obsadzie znaleźli się także: baryton Andrey Zhilikhovsky jako Figaro, pomysłowy cyrulik z Sewilii, bas-baryton Peter Kálmán jako doktor Bartolo i bas Alexander Vinogradov jako Don Basilio. Spektakl reżyseruje Bartlett Sher, orkiestrę poprowadzi Giacomo Sagripanti.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

ÉDITH I MARLENE, spektakl, Trzecia Scena
„Édith i Marlene”
to opowieść o wieloletniej przyjaźni dwóch niezwykłych kobiet i wybitnych artystek – Édith Piaf i Marleny Dietrich. Widzimy dwie różne osobowości, dwa różne temperamenty – chłodną, wyniosłą Marlene i spontaniczną, ciągle poszukującą miłości Édith.

Obydwie miały pogmatwane życie osobiste, obydwie wiele w życiu bezpowrotnie straciły. Ale zarówno Édith, jak i Marlene miały pasję. Tą pasją była sztuka. To miłość do śpiewu i muzyki połączyła te tak skrajnie odmienne kobiety. Zresztą największe przeboje z repertuaru obydwu artystek są nieodłącznym motywem tego spektaklu. Usłyszymy między innymi: “La vie en rose”, “Padam, padam” i „Milord” z repertuaru Édith Piaf, a także słynną piosenkę “Ich bin von kopf bis fuss auf liebe eingestellt” z filmu “Błękitny anioł”, gdzie tytułową rolę grała Marlena Dietrich.

Reżyseria: Maria Seweryn,
Kierownictwo muzyczne: Jan Emil Młynarski
Reżyseria światła: Marcin Robak
Kostiumy: Tomasz Ossoliński

Obsada:
Elżbieta Nagel
Marcin Januszkiewicz
Andrzej Deskur
Matylda Damięcka / Paulina Kondrak
Stanisław Banasiuk
Tomasz Borkowski
Jakub Wieczorek

Zespół muzyczny: Jan Emil Młynarski (perkusja), Zbigniew Chojnacki (akordeon), Piotr Domagalski (kontrabas).

*******

Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Koncert z cyklu „Studencka Scena Młodych”
Wiktoria Babicz - kontrabas
Aleksandra Grabowska - altówka
Gabriela Makowska - klarnet
Łucja Mamla – flet
Michalina Piotrowicz - flet
Wiktoria Podgrudna - skrzypce
Adrianna Siedlik - fortepian
Magdalena Sikora - flet
Aleksandra Tkacz – flet
Wiktoria Walesiuk - wiolonczela
Gabriel Gałażewicz – saksofon
Paweł Kalata – fortepian
Adrian Orzeł - klarnet
Kamil Pomykała – saksofon
Dariusz Thieu- Borkowski - waltornia
_____________________________________________________

Karina Komendera - fortepian
Katarzyna Makarska- fortepian
Magdalena Wolanin-Witek - fortepian

I. Clarke - Deep Blue na flet i fortepian
R. Muczyński - Sonata
Ph. Gaubert - Fantaisie na flet i fortepian
N. Myaskovsky - Sonata a-moll op. 81 cz. I i II
R. Strauss - Koncert Es-dur op. 11 cz. II i III
A. Waignein - Deux Mouvements
Y. Uebayashi - Au dela du temps cz. I i II
I. Kohan – Konzertstück a la Feidman
J. Mysliveček – Trio G-dur op. 1 nr 1 w opracowaniu na altówkę i kontrabas cz. II i III

KONOPNICKA 2, czyli jak brzmiały wiosna i lato naszych pradziadków, spektakl familijny
Wyjątkowy spektakl edukacyjny dla dzieci w wieku 5-10 lat, inspirowany kompozycjami Zygmunta Noskowskiego do tekstów Marii Konopnickiej ze słynnego Śpiewnika dla dzieci. Artyści Opery i Filharmonii Podlaskiej zapraszają na długo wyczekiwaną PREMIERĘ przedstawienia Konopnicka 2, czyli jak brzmiały wiosna i lato naszych pradziadków. To doskonała okazja, by międzypokoleniowo odkrywać piękno muzyki i literatury poprzez aktywny udział w spektaklu, śpiew, taniec i grę na instrumentach.

SALOME, Strauss, The Metropolitan Opera: Live in HD | 2024-2025
17.05.2025 19:00 SCENA KAMERALNA, UL. ODESKA 1
SALOME
Autor: Strauss
Czas trwania: 2 godziny 15 minut [bez przerwy]

Obsada:
Elza van den Heever (Salome), Michelle DeYoung (Herodiada), Gerhard Siegel (Herod), Piotr Buszewski (Narraboth), Peter Mattei (Jokanaan)
Twórcy:
Yannick Nézet-Séguin (dyrygent), Claus Guth (reżyseria), Etienne Pluss (scenografia), Ursula Kudrna (kostiumy), Olaf Freese (światło), rocafilm/Roland Horvath (projekcje), Sommer Ulrickson (choreografia), Yvonne Gebauer (dramaturg)
Opis:
Dyrektor muzyczny Met, Yannick Nézet-Séguin, stanie na podium 17 maja, aby poprowadzić orkiestrę podczas transmisji jednoaktowej opery Straussa.

Jeden z czołowych reżyserów operowych w Europie, Claus Guth, przedstawia pierwszą od dwudziestu lat nową inscenizację Salome w The Metropolitan Opera, nadając biblijnej opowieści psychologiczną oprawę epoki wiktoriańskiej. Sopranistka Elza van den Heever przewodzi gwiazdorskiej obsadzie jako udręczona i niezrównoważona antybohaterka. U jej boku wystąpią: baryton Peter Mattei jako zniewolony prorok Jokanaan, tenor Gerhard Siegel jako lubieżny ojczym Salome, Herod, mezzosopranistka Michelle DeYoung jako jego żona, Herodiada, i polski tenor Piotr Buszewski jako Narraboth.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

ŚPIEWAJĄCA POLSKA - Koncert trzydziestu chórów regionu Podlaskiego „Magiczny świat baśniowych bohaterek”
Dawid Malec – reżyser, animator publiczności
Weronika Brakoniecka – sopran
Maciej Nerkowski – bas

Zespół instrumentalny
Michalina Piotrowicz – flet
Bartłomiej Domagalski – obój
Amadeusz Buczyński – skrzypce
Anna Cieśluk – skrzypce
Anna Mikołajczak – altówka
Katarzyna Martynkiewicz – wiolonczela
Rafał Makarski – kontrabas
Anna Krzysztofik-Buczyńska – fortepian
Łukasz Zamaryka – perkusja
Dyrygent – Anna Olszewska
 
Repertuar:
1. Andrzej Korzyński, sł. Jan Brzechwa – Witajcie w naszej bajce z filmu AKADEMIA PANA KLEKSA, opr. Paweł Stuczyński
2. Krzysztof Heering, sł. Wojciech Próchniewicz – Kraina czarów
3. Karol Makowski, sł. Maria Konopnicka – Tęczowy duszek
4. sł. i muz. Dominika Derewecka – Królowa marzeń
5. sł. i muz. Janusz Nowosad – Czary-Mary, opr. Michał Gomułka
6. Renata Polony, sł. Barbara Karpała – Czary-Mary
7. sł. i muz. Jan Krutul – Kiedy umiera piękno z musicalu „Królewna Śnieżka”
8. Michał Ziółkowski, sł. Maria Konopnicka – Dobranoc
9. sł. i muz. Jan Krutul – Pantofelek z musicalu „Kopciuszek”
10. Adam Lepka, sł. Justyna Skoczek – Aria Jedynki z musicalu „Śnieżka 2.0”
11. Adam Lepka, sł. Justyna Skoczek – Dwarfs z musicalu „Śnieżka 2.0”
12. sł. i muz. Jan Krutul – W naszej bajce z musicalu „Kopciuszek”
13. sł. i muz. Jan Krutul – Lustro z musicalu „Królewna Śnieżka”
14. Izabela Polakowska-Rybska, sł. Adriana Ikoniak – Świat z bajki
15. Małgorzata Nowak-Guzowska, sł. Barbara Lewandowska – Cała łąka dla mamy
16. sł. i muz. Katarzyna Strycharska – Czarodziejka
17. sł. i muz. Jan Krutul – Piękno i dobro z musicalu „Królewna Śnieżka”
18. sł. i muz. Jan Krutul – Miej marzenia z musicalu „Kopciuszek”

ŚPIEWAJĄCA POLSKA - Koncert trzydziestu chórów regionu Podlaskiego „Magiczny świat baśniowych bohaterek”
Dawid Malec – reżyser, animator publiczności
Weronika Brakoniecka – sopran
Maciej Nerkowski – bas

Zespół instrumentalny
Michalina Piotrowicz – flet
Bartłomiej Domagalski – obój
Amadeusz Buczyński – skrzypce
Anna Cieśluk – skrzypce
Anna Mikołajczak – altówka
Katarzyna Martynkiewicz – wiolonczela
Rafał Makarski – kontrabas
Anna Krzysztofik-Buczyńska – fortepian
Łukasz Zamaryka – perkusja
Dyrygent – Anna Olszewska
 
Repertuar:
1. Andrzej Korzyński, sł. Jan Brzechwa – Witajcie w naszej bajce z filmu AKADEMIA PANA KLEKSA, opr. Paweł Stuczyński
2. Krzysztof Heering, sł. Wojciech Próchniewicz – Kraina czarów
3. Karol Makowski, sł. Maria Konopnicka – Tęczowy duszek
4. sł. i muz. Dominika Derewecka – Królowa marzeń
5. sł. i muz. Janusz Nowosad – Czary-Mary, opr. Michał Gomułka
6. Renata Polony, sł. Barbara Karpała – Czary-Mary
7. sł. i muz. Jan Krutul – Kiedy umiera piękno z musicalu „Królewna Śnieżka”
8. Michał Ziółkowski, sł. Maria Konopnicka – Dobranoc
9. sł. i muz. Jan Krutul – Pantofelek z musicalu „Kopciuszek”
10. Adam Lepka, sł. Justyna Skoczek – Aria Jedynki z musicalu „Śnieżka 2.0”
11. Adam Lepka, sł. Justyna Skoczek – Dwarfs z musicalu „Śnieżka 2.0”
12. sł. i muz. Jan Krutul – W naszej bajce z musicalu „Kopciuszek”
13. sł. i muz. Jan Krutul – Lustro z musicalu „Królewna Śnieżka”
14. Izabela Polakowska-Rybska, sł. Adriana Ikoniak – Świat z bajki
15. Małgorzata Nowak-Guzowska, sł. Barbara Lewandowska – Cała łąka dla mamy
16. sł. i muz. Katarzyna Strycharska – Czarodziejka
17. sł. i muz. Jan Krutul – Piękno i dobro z musicalu „Królewna Śnieżka”
18. sł. i muz. Jan Krutul – Miej marzenia z musicalu „Kopciuszek”

STOYANOV BALLET KIEV „Carmen & Bolero”, spektakl baletowy, Trzecia Scena
Zapraszamy Państwa na przepiękny spektakl w którym utalentowani artyści Opery Kijowskiej pod dyr. Alexandra Stoyanova przekażą publiczności ocean miłości i piękna!

 
Carmen Suite" 
Rodion Schedrin – Georges Bizet

Stoyanov Ballet prezentuje słynne dzieło „Carmen-Suite” kompozytora Rodiona Schedrina – wspaniałą interpretację genialnej muzyki Georges'a Bizeta.
Balet „Carmen-Suite” powstał specjalnie dla wielkiej rosyjskiej baletnicy Mai Plisetskiej, choreografem i reżyserem jest Alberto Alonso, a jego premiera odbyła się w Teatrze Bolszoj w kwietniu 1967 roku.

Alberto Alonso ​​to choreograf, który potrafił wystawić „Carmen” w inny, nietradycyjny sposób, uciekając od ckliwego pseudohiszpańskiego stylu klasyki baletu spełniając swoje twórcze marzenie na prośbę primabaleriny Mai Plisetskiej.
O Mai Plisetskiej Alberto Alonso powiedział, że jest stuprocentową Carmen – prawdziwym uosobieniem buntu i nieprzejednania. Sama Maya Plisetska w wywiadach przyznawała, że ​​była to dla niej rola jej życia; coś więcej – wniosła w to przesłanie polityczne: bohaterka jest symbolem wolnej osobowości, prowadzącej fatalną walkę z ówczesną władzą. Transkrypcji muzycznej na tematy opery dokonał kompozytor Rodion Szczedrin, który pracował nad partyturą z niesamowitą pasją. Udało mu się osiągnąć prawdziwą wirtuozerię w przekazie poprzez muzykę najdrobniejszych niuansów psychologicznych wielkiej opery i noweli Prospera Mérimée. W ten sposób poruszająca fabuła Mérimée i głębia uczuć z opery Bizeta nabrały w suicie baletowej akcentu filozoficznego. „Carmen” to niezwykła kwintesencja namiętnych emocji i silnych charakterów, wyrażonych poprzez piękną muzykę i treść krótkiej powieści.

„Bolero”
Maurice Ravel


Kompozytor napisał muzykę w 1928 roku i stała się ona jego najpopularniejszym dziełem.
Rytm jest stopniowo przyspieszany i wyznaczany przez werbel, który powtarza tę samą figurę rytmiczną w 24 uderzeniach, 169 razy, czyli w sumie 4056 uderzeń.
To właśnie ta rytmika prowokuje wielu choreografów do „czytania” tej muzyki na najróżniejsze sposoby. Wspaniała oryginalna choreografia Maurice’a Béjarta posłużyła jako kanawa do choreografii stworzonej dla BOLERO w wykonaniu artystów Stoyanov Ballet.
Ten sceniczny przekaz wciąż zaskakuje i wzbudza wielkie zainteresowanie i aplauz widzów, których wręcz hipnotyzuje motyw muzyczny swoim niespotykanym magnetyzmem i energią kompozycji Ravela i protoplasty choreografii Maurica Bejarta.

VESPER, G. Guthman, musical
Vesper – musical o niezłomnej bohaterce

Poruszająca opowieść o życiu i śmierci Krystyny Skarbek – jednej z najbardziej niezwykłych postaci II wojny światowej, bohaterce Polski i Wielkiej Brytanii, której historia przez wiele lat nie była znana szerokiemu światu. Emocjonująca podróż przez lata wojny i miłości. Produkcja przepełniona refleksją nad moralnością, prawdą i odwagą. Niezwykłe losy jednej z najwybitniejszych kobiet-szpiegów, po raz pierwszy opowiedziane przez teatr, w formie musicalowej. Heroiczna walka i trudne wybory. Dokumentalna precyzja i środki artystycznego wyrazu: pełna pasji i emocji muzyka, dynamiczna choreografia, efekty multimedialne, imponująca scenografia i zjawiskowe kostiumy. Vesper to nie tylko musical. To hołd złożony polskiej bohaterce i opowieść o wielkiej miłości, której nie kończy nawet śmierć.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

VESPER, G. Guthman, musical
Vesper – musical o niezłomnej bohaterce

Poruszająca opowieść o życiu i śmierci Krystyny Skarbek – jednej z najbardziej niezwykłych postaci II wojny światowej, bohaterce Polski i Wielkiej Brytanii, której historia przez wiele lat nie była znana szerokiemu światu. Emocjonująca podróż przez lata wojny i miłości. Produkcja przepełniona refleksją nad moralnością, prawdą i odwagą. Niezwykłe losy jednej z najwybitniejszych kobiet-szpiegów, po raz pierwszy opowiedziane przez teatr, w formie musicalowej. Heroiczna walka i trudne wybory. Dokumentalna precyzja i środki artystycznego wyrazu: pełna pasji i emocji muzyka, dynamiczna choreografia, efekty multimedialne, imponująca scenografia i zjawiskowe kostiumy. Vesper to nie tylko musical. To hołd złożony polskiej bohaterce i opowieść o wielkiej miłości, której nie kończy nawet śmierć.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

VESPER, G. Guthman, musical
Vesper – musical o niezłomnej bohaterce

Poruszająca opowieść o życiu i śmierci Krystyny Skarbek – jednej z najbardziej niezwykłych postaci II wojny światowej, bohaterce Polski i Wielkiej Brytanii, której historia przez wiele lat nie była znana szerokiemu światu. Emocjonująca podróż przez lata wojny i miłości. Produkcja przepełniona refleksją nad moralnością, prawdą i odwagą. Niezwykłe losy jednej z najwybitniejszych kobiet-szpiegów, po raz pierwszy opowiedziane przez teatr, w formie musicalowej. Heroiczna walka i trudne wybory. Dokumentalna precyzja i środki artystycznego wyrazu: pełna pasji i emocji muzyka, dynamiczna choreografia, efekty multimedialne, imponująca scenografia i zjawiskowe kostiumy. Vesper to nie tylko musical. To hołd złożony polskiej bohaterce i opowieść o wielkiej miłości, której nie kończy nawet śmierć.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

VESPER, G. Guthman, musical
Vesper – musical o niezłomnej bohaterce

Poruszająca opowieść o życiu i śmierci Krystyny Skarbek – jednej z najbardziej niezwykłych postaci II wojny światowej, bohaterce Polski i Wielkiej Brytanii, której historia przez wiele lat nie była znana szerokiemu światu. Emocjonująca podróż przez lata wojny i miłości. Produkcja przepełniona refleksją nad moralnością, prawdą i odwagą. Niezwykłe losy jednej z najwybitniejszych kobiet-szpiegów, po raz pierwszy opowiedziane przez teatr, w formie musicalowej. Heroiczna walka i trudne wybory. Dokumentalna precyzja i środki artystycznego wyrazu: pełna pasji i emocji muzyka, dynamiczna choreografia, efekty multimedialne, imponująca scenografia i zjawiskowe kostiumy. Vesper to nie tylko musical. To hołd złożony polskiej bohaterce i opowieść o wielkiej miłości, której nie kończy nawet śmierć.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

VESPER, G. Guthman, musical
Vesper – musical o niezłomnej bohaterce

Poruszająca opowieść o życiu i śmierci Krystyny Skarbek – jednej z najbardziej niezwykłych postaci II wojny światowej, bohaterce Polski i Wielkiej Brytanii, której historia przez wiele lat nie była znana szerokiemu światu. Emocjonująca podróż przez lata wojny i miłości. Produkcja przepełniona refleksją nad moralnością, prawdą i odwagą. Niezwykłe losy jednej z najwybitniejszych kobiet-szpiegów, po raz pierwszy opowiedziane przez teatr, w formie musicalowej. Heroiczna walka i trudne wybory. Dokumentalna precyzja i środki artystycznego wyrazu: pełna pasji i emocji muzyka, dynamiczna choreografia, efekty multimedialne, imponująca scenografia i zjawiskowe kostiumy. Vesper to nie tylko musical. To hołd złożony polskiej bohaterce i opowieść o wielkiej miłości, której nie kończy nawet śmierć.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

VESPER, G. Guthman, musical
Vesper – musical o niezłomnej bohaterce

Poruszająca opowieść o życiu i śmierci Krystyny Skarbek – jednej z najbardziej niezwykłych postaci II wojny światowej, bohaterce Polski i Wielkiej Brytanii, której historia przez wiele lat nie była znana szerokiemu światu. Emocjonująca podróż przez lata wojny i miłości. Produkcja przepełniona refleksją nad moralnością, prawdą i odwagą. Niezwykłe losy jednej z najwybitniejszych kobiet-szpiegów, po raz pierwszy opowiedziane przez teatr, w formie musicalowej. Heroiczna walka i trudne wybory. Dokumentalna precyzja i środki artystycznego wyrazu: pełna pasji i emocji muzyka, dynamiczna choreografia, efekty multimedialne, imponująca scenografia i zjawiskowe kostiumy. Vesper to nie tylko musical. To hołd złożony polskiej bohaterce i opowieść o wielkiej miłości, której nie kończy nawet śmierć.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

WESELE FIGARA, Mozart, The Metropolitan Opera: Live in HD | 2024-2025
26.04.2025 19:00 SCENA KAMERALNA, UL. ODESKA 1
WESELE FIGARA
Autor: Mozart
Czas trwania: 3 godziny 55 minut [1 przerwa]

Obsada:
Federica Lombardi (Hrabina), Olga Kulchynska (Zuzanna), Sun-Ly Pierce (Cherubin), Elizabeth Bishop (Marcelina), Joshua Hopkins (Hrabia), Michael Sumuel (Figaro), Maurizio Muraro (Doktor Bartolo)
Twórcy:
Joana Mallwitz (dyrygentka), Richard Eyre (reżyseria), Rob Howell (scenografia i kostiumy), Paule Constable (światło), Sara Erde (choreografia)
Opis:
26 kwietnia ponadczasowa komedia Mozarta powraca na ekrany kin w ramach cyklu The Met: live in HD.

Dyrygentka Joana Mallwitz, debiutująca w Met, stanie na podium, aby poprowadzić znakomitą obsadę, w której znaleźli się: amerykański bas-baryton Michael Sumuel jako sprytny służący Figaro, ukraińska sopranistka Olga Kulchynska jako przebiegła pokojówka Zuzanna, kanadyjski baryton Joshua Hopkins jako uganiający się za spódniczkami Hrabia, włoska sopranistka Federica Lombardi jako jego nieszczęśliwa żona oraz francuska mezzosopranistka Marianne Crebassa jako młody paź Cherubin.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

[A] Adam Mickiewicz – Dziady cz. II
Orkiestra, Chór, Soliści Opery i Filharmonii Podlaskiej
Gościnnie aktorzy Teatru „Wierszalin”
Piotr Nazaruk / Krzysztof Herdzin – muzyka
Krzysztof Herdzin – dyrygent
Piotr Tomaszuk – scenariusz / reżyseria

A. Mickiewicz – Dziady cz. II (wersja koncertowa)

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

[A] Dziękujemy! – Jubileusz Koncertmistrza Orkiestry OiFP Stanisława Kuka
Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej
Mirosław Jacek Błaszczyk – dyrygent
Stanisław Kuk – skrzypce

Program
W. Kilar – Polonez z filmu Pan Tadeusz na orkiestrę symfoniczną
M.P. Górecki – Concerto-Notturno op. 13 na skrzypce i orkiestrę smyczkową
P. Czajkowski – IV Symfonia f-moll op. 36

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

[A] Muzyczna odyseja
Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej
Jan Miłosz Zarzycki – dyrygent
Tomasz Strahl – wiolonczela

Program
É. Lalo – Koncert wiolonczelowy d-moll
A. Dvořák – IX Symfonia e-moll op. 95 „Z Nowego Świata”

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

[A] Wielkie dzieła, wielcy wykonawcy
Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej
Mykoła Diadiura – dyrygent
Kevin Kenner – fortepian

Program
F. Chopin – Koncert fortepianowy f-moll op. 21
C. Saint-Saëns – Bachanalia z opery Samson i Dalila
O. Respighi – Suita z baletu Belkis, królowa Saby
*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

[A] Zakończenie Jubileuszowego 70. Sezonu Artystycznego 2024/2025
Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej
Mirosław Jacek Błaszczyk – dyrygent
Jakub Jakowicz – skrzypce

Program
A. Vivaldi – Cztery Pory Roku
L. van Beethoven – V Symfonia c-moll op. 67

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.

Kupuj więcej za mniej – sprawdź ofertę KARNETÓW