Nasz repertuar

Lista wydarzeń

Sprawdź ofertę wydarzeń, wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarzem

[A] Zakończenie Jubileuszowego 70. Sezonu Artystycznego 2024/2025
Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej
Mirosław Jacek Błaszczyk – dyrygent
Jakub Jakowicz – skrzypce

Program
A. Vivaldi – Cztery Pory Roku
L. van Beethoven – V Symfonia c-moll op. 67

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

ANDRZEJ PIASECZNY, koncert na rzecz Dzieci z Dystrofią Mięśniową
Stowarzyszenie „Pro Salute” wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci chorych na dystrofię mięśniową różnego typu, postanowiło zorganizować siódmą edycję Koncertu na rzecz Dzieci z Dystrofią Mięśniową, podopiecznych Kliniki Neurologii i Rehabilitacji Dziecięcej UMB. Koncert odbędzie się w dniu 09.09.2025 (wtorek) o godz. 19:00 na Dużej Scenie Opery i Filharmonii Podlaskiej – Europejskiego Centrum Sztuki im. Stanisława Moniuszki w Białymstoku przy ul. Odeskiej 1. Gwiazdą wieczoru będzie Andrzej Piaseczny.

Andrzej Piaseczny to jeden z najpopularniejszych polskich wokalistów, cieszący się niesłabnącą popularnością od wielu lat. Laureat nagród publiczności - m.in. Telekamery, SuperJedynek, Eska Music Awards, Bursztynowego Słowika oraz wielu złotych, platynowych i multiplatynowych płyt. Autor i wykonawca takich przebojów, jak „Imię deszczu”, „Niecierpliwi”, „Prawie do nieba”, „Chodź, przytul, przebacz”, „Rysowane Tobie”, czy „Śniadanie do łóżka”. Koncert Andrzeja Piasecznego to godzinne show, w trakcie którego usłyszymy największe przeboje Artysty z jego 30-letniej kariery muzycznej.

Dystrofie mięśniowe to grupa chorób mięśni uwarunkowanych genetycznie, charakteryzujących się nieodwracalnymi zmianami w mięśniach i tkance łącznej. W ich postępującym przebiegu dochodzi do osłabienia i zaniku mięśni, co w konsekwencji prowadzi do inwalidztwa.
W późniejszych stadiach choroby dochodzi także do uszkodzenia serca i niewydolności oddechowej.

Grupa naukowców pod kierownictwem prof. Wojciecha Kułaka z Kliniki Rehabilitacji Dziecięcej z Ośrodkiem Wczesnej Pomocy Dzieciom Upośledzonym "Dać Szansę” Uniwersytetu Medycznego
w Białymstoku od 12 lat, jako jedyni w Polsce, za pomocą eksperymentalnej terapii czynnikiem stymulującym kolonię granulocytów z powodzeniem umożliwiają dotkniętym tymi chorobami dzieci, usprawniać ich funkcjonowanie, a nawet zrobić pierwsze samodzielne kroki. Sukces badaczy odbił się echem w całym kraju i za granicą (w tym USA).

Koncert patronatem honorowym objęli: Prezydent Miasta Białegostoku, Wojewoda Podlaski oraz Marszałek Województwa Podlaskiego.

Patronat medialny: TVP3 Białystok, Polskie Radio Białystok, BiałystokOnline.pl, Kurier Poranny, Gazeta Współczesna, Nasze Miasto.

Partnerem strategicznym koncertu jest Województwo Podlaskie.
Wydarzenie jest dofinansowane z budżetu Miasta Białegostoku.
Sponsorzy: Metal-Technik, Iniekt-System, Kulesza Development, Agrotechnik Tafiły, Grube Media, Inter Druk, STF Ubezpieczenia, Hotel Hampton by Hilton Białystok.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angioliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.

W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angioliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angioliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.

Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angiolina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.

Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angioliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.

W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angioliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angioliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.

Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angiolina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.

Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angioliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.

W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angioliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angioliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.

Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angiolina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.

Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angioliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.

W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angioliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angioliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.

Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angiolina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.

Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angioliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.

W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angioliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angioliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.

Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angiolina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.

Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angioliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.

W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angioliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angioliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.

Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angiolina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.

Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angioliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.

W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angioliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angioliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.

Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angiolina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.

Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angioliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.

W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angioliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angioliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.

Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angiolina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.

Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera – I PREMIERA
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angioliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.

W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angioliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angioliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.

Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angiolina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.

Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

KOPCIUSZEK ALBO TRYUMF DOBROCI, G. Rossini, opera – II PREMIERA
Ostatnia opera Gioachina Rossiniego, skomponowana w zaledwie 24 dni do libretta Jacopa Ferrettiego. Inspirowana baśnią Charlesa Perraulta, wersja bajki dla dorosłych i dzieci pozbawiona magicznych rekwizytów, wróżek i pantofelków, opowiada historię Angioliny - dziewczyny o czystym sercu, która mimo przeciwności i niesprawiedliwości otaczającego ją świata jest pełna dobroci i empatii.

W naszej inscenizacji akcja opery rozgrywa się w dwóch światach: w świecie codziennej rzeczywistości i w świecie marzeń Angioliny, tytułowego Kopciuszka. Codzienna rzeczywistość nawiązuje do powojennych lat 50. XX wieku. Utrzymana jest w czarno-białej kolorystyce. Świat marzeń jest światem „wycinanek” z kolorowych magazynów, wklejonych do osobistego pamiętnika Angioliny. Jest także kluczem inscenizacji i tworzy dramatyczno-komiczny miraż karuzeli ludzkiego życia. To właśnie w tej marzycielskiej przestrzeni rozgrywa się operowa baśń, pełna groteskowego humoru, żywiołowej muzyki i wokalnych fajerwerków charakterystycznych dla belcanta.

Bohaterowie grają życiowe role w teatralnym świecie pozorów - ojczym Magnifico śni o bogactwie, jego córki - o koronie, książę Ramiro występuje w przebraniu lokaja Dandiniego, a lokaj – w przebraniu księcia. Jedyną autentyczną postacią pozostaje Angiolina, która kierując się prawdziwym uczuciem opuszcza bal, zostawiając Ramirowi zamiast pantofelka symboliczną bransoletkę – znak wolności i niezależności.

Opera kończy się prostym, ale mocnym przesłaniem: prawda, dobro i przebaczenie mogą zatriumfować. A może to wszystko tylko sen? Reżyserka pozostawia widzom wybór.

NOC DZIADÓW, Oratorium inscenizowane
Mickiewicz w muzycznym brzmieniu autorstwa Piotra Nazaruka i Krzysztofa Herdzina do libretta Piotra Tomaszuka.
Arcydzieło romantyzmu w nowoczesnej formie. Poruszające dzieło inspirowane II częścią Dziadów Adama Mickiewicza, łączące siłę oratorium z dramatyzmem teatru.

Noc Dziadów to utwór szczególny. Trzeba przyznać, że odniesienie się do jednej z najważniejszych pozycji w polskiej literaturze było dla nas (kompozytorów) wielkim wyzwaniem. Najistotniejsze było oddanie niepokoju i mrocznych kontekstów pełnych cierpienia, związanych z wywoływaniem dusz. Za Mickiewiczem staraliśmy się oddać tragiczno-romantyczny charakter całości.
(Krzysztof Herdzin)


Orkiestra, Chór i Balet Opery i Filharmonii Podlaskiej
gościnnie aktorzy Teatru „Wierszalin”
scenariusz i reżyseria: Piotr Tomaszuk
muzyka: Piotr Nazaruk, Krzysztof Herdzin
kierownictwo muzyczne: Krzysztof Herdzin
scenografia: Mateusz Kasprzak
kostiumy: Julia Skuratova
kierownik Chóru OiFP: Violetta Bielecka
przygotowanie dziecięcych partii wokalnych: Magdalena Gładkowska 

Guślarz: Krzysztof Szyfman
Widmo Złego Pana: Maciej Nerkowski/Rafał Supiński
Widmo Biedaka: Leszek Gaiński
Widmo Wdowy: Anna Wolfinger
Widmo Pasterki: Monika Ziółkowska
Widmo Młodzieńca: Kamil Wróblewski
Aniołek 1/Jasiu: Arkadiusz Żemierowski (Chór Dziecięco-Młodzieżowy OiFP)
Aniołek 2/Rózia: Oliwia Ostasiewicz (Chór Dziecięco-Młodzieżowy OiFP)

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

NOC DZIADÓW, Oratorium inscenizowane
Mickiewicz w muzycznym brzmieniu autorstwa Piotra Nazaruka i Krzysztofa Herdzina do libretta Piotra Tomaszuka.
Arcydzieło romantyzmu w nowoczesnej formie. Poruszające dzieło inspirowane II częścią Dziadów Adama Mickiewicza, łączące siłę oratorium z dramatyzmem teatru.

Noc Dziadów to utwór szczególny. Trzeba przyznać, że odniesienie się do jednej z najważniejszych pozycji w polskiej literaturze było dla nas (kompozytorów) wielkim wyzwaniem. Najistotniejsze było oddanie niepokoju i mrocznych kontekstów pełnych cierpienia, związanych z wywoływaniem dusz. Za Mickiewiczem staraliśmy się oddać tragiczno-romantyczny charakter całości.
(Krzysztof Herdzin)


Orkiestra, Chór i Balet Opery i Filharmonii Podlaskiej
gościnnie aktorzy Teatru „Wierszalin”
scenariusz i reżyseria: Piotr Tomaszuk
muzyka: Piotr Nazaruk, Krzysztof Herdzin
kierownictwo muzyczne: Krzysztof Herdzin
scenografia: Mateusz Kasprzak
kostiumy: Julia Skuratova
kierownik Chóru OiFP: Violetta Bielecka
przygotowanie dziecięcych partii wokalnych: Magdalena Gładkowska 

Guślarz: Krzysztof Szyfman
Widmo Złego Pana: Maciej Nerkowski/Rafał Supiński
Widmo Biedaka: Leszek Gaiński
Widmo Wdowy: Anna Wolfinger
Widmo Pasterki: Monika Ziółkowska
Widmo Młodzieńca: Kamil Wróblewski
Aniołek 1/Jasiu: Arkadiusz Żemierowski (Chór Dziecięco-Młodzieżowy OiFP)
Aniołek 2/Rózia: Oliwia Ostasiewicz (Chór Dziecięco-Młodzieżowy OiFP)

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

NOC DZIADÓW, Oratorium inscenizowane
Mickiewicz w muzycznym brzmieniu autorstwa Piotra Nazaruka i Krzysztofa Herdzina do libretta Piotra Tomaszuka.
Arcydzieło romantyzmu w nowoczesnej formie. Poruszające dzieło inspirowane II częścią Dziadów Adama Mickiewicza, łączące siłę oratorium z dramatyzmem teatru.

Noc Dziadów to utwór szczególny. Trzeba przyznać, że odniesienie się do jednej z najważniejszych pozycji w polskiej literaturze było dla nas (kompozytorów) wielkim wyzwaniem. Najistotniejsze było oddanie niepokoju i mrocznych kontekstów pełnych cierpienia, związanych z wywoływaniem dusz. Za Mickiewiczem staraliśmy się oddać tragiczno-romantyczny charakter całości.
(Krzysztof Herdzin)


Orkiestra, Chór i Balet Opery i Filharmonii Podlaskiej
gościnnie aktorzy Teatru „Wierszalin”
scenariusz i reżyseria: Piotr Tomaszuk
muzyka: Piotr Nazaruk, Krzysztof Herdzin
kierownictwo muzyczne: Krzysztof Herdzin
scenografia: Mateusz Kasprzak
kostiumy: Julia Skuratova
kierownik Chóru OiFP: Violetta Bielecka
przygotowanie dziecięcych partii wokalnych: Magdalena Gładkowska 

Guślarz: Krzysztof Szyfman
Widmo Złego Pana: Maciej Nerkowski/Rafał Supiński
Widmo Biedaka: Leszek Gaiński
Widmo Wdowy: Anna Wolfinger
Widmo Pasterki: Monika Ziółkowska
Widmo Młodzieńca: Kamil Wróblewski
Aniołek 1/Jasiu: Arkadiusz Żemierowski (Chór Dziecięco-Młodzieżowy OiFP)
Aniołek 2/Rózia: Oliwia Ostasiewicz (Chór Dziecięco-Młodzieżowy OiFP)

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

NOC DZIADÓW, Oratorium inscenizowane
Mickiewicz w muzycznym brzmieniu autorstwa Piotra Nazaruka i Krzysztofa Herdzina do libretta Piotra Tomaszuka.
Arcydzieło romantyzmu w nowoczesnej formie. Poruszające dzieło inspirowane II częścią Dziadów Adama Mickiewicza, łączące siłę oratorium z dramatyzmem teatru.

Noc Dziadów to utwór szczególny. Trzeba przyznać, że odniesienie się do jednej z najważniejszych pozycji w polskiej literaturze było dla nas (kompozytorów) wielkim wyzwaniem. Najistotniejsze było oddanie niepokoju i mrocznych kontekstów pełnych cierpienia, związanych z wywoływaniem dusz. Za Mickiewiczem staraliśmy się oddać tragiczno-romantyczny charakter całości.
(Krzysztof Herdzin)


Orkiestra, Chór i Balet Opery i Filharmonii Podlaskiej
gościnnie aktorzy Teatru „Wierszalin”
scenariusz i reżyseria: Piotr Tomaszuk
muzyka: Piotr Nazaruk, Krzysztof Herdzin
kierownictwo muzyczne: Krzysztof Herdzin
scenografia: Mateusz Kasprzak
kostiumy: Julia Skuratova
kierownik Chóru OiFP: Violetta Bielecka
przygotowanie dziecięcych partii wokalnych: Magdalena Gładkowska 

Guślarz: Krzysztof Szyfman
Widmo Złego Pana: Maciej Nerkowski/Rafał Supiński
Widmo Biedaka: Leszek Gaiński
Widmo Wdowy: Anna Wolfinger
Widmo Pasterki: Monika Ziółkowska
Widmo Młodzieńca: Kamil Wróblewski
Aniołek 1/Jasiu: Arkadiusz Żemierowski (Chór Dziecięco-Młodzieżowy OiFP)
Aniołek 2/Rózia: Oliwia Ostasiewicz (Chór Dziecięco-Młodzieżowy OiFP)

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

NOC DZIADÓW, Oratorium inscenizowane – PREMIERA
Mickiewicz w muzycznym brzmieniu autorstwa Piotra Nazaruka i Krzysztofa Herdzina do libretta Piotra Tomaszuka.
Arcydzieło romantyzmu w nowoczesnej formie. Poruszające dzieło inspirowane II częścią Dziadów Adama Mickiewicza, łączące siłę oratorium z dramatyzmem teatru.

Noc Dziadów to utwór szczególny. Trzeba przyznać, że odniesienie się do jednej z najważniejszych pozycji w polskiej literaturze było dla nas (kompozytorów) wielkim wyzwaniem. Najistotniejsze było oddanie niepokoju i mrocznych kontekstów pełnych cierpienia, związanych z wywoływaniem dusz. Za Mickiewiczem staraliśmy się oddać tragiczno-romantyczny charakter całości.
(Krzysztof Herdzin)


Orkiestra, Chór i Balet Opery i Filharmonii Podlaskiej
gościnnie aktorzy Teatru „Wierszalin”
scenariusz i reżyseria: Piotr Tomaszuk
muzyka: Piotr Nazaruk, Krzysztof Herdzin
kierownictwo muzyczne: Krzysztof Herdzin
scenografia: Mateusz Kasprzak
kostiumy: Julia Skuratova
kierownik Chóru OiFP: Violetta Bielecka
przygotowanie dziecięcych partii wokalnych: Magdalena Gładkowska 

Guślarz: Krzysztof Szyfman
Widmo Złego Pana: Maciej Nerkowski/Rafał Supiński
Widmo Biedaka: Leszek Gaiński
Widmo Wdowy: Anna Wolfinger
Widmo Pasterki: Monika Ziółkowska
Widmo Młodzieńca: Kamil Wróblewski
Aniołek 1/Jasiu: Arkadiusz Żemierowski (Chór Dziecięco-Młodzieżowy OiFP)
Aniołek 2/Rózia: Oliwia Ostasiewicz (Chór Dziecięco-Młodzieżowy OiFP)

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

PRZED KONKURSEM CHOPINOWSKIM
Recital fortepianowy uczestników XIX Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina, 2-23 października 2025.

Wydarzenie w ramach cyklu koncertowego „Efekt Chopina” realizowanego przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina.

Zuzanna Sejbuk – fortepian
Krzysztof Wierciński – fortepian

Program

Zuzanna Sejbuk

F. Chopin
Ballada As-dur op. 47
Etiuda gis-moll op. 25 nr 6
Wariacje B-dur op. 2 na temat „La ci darem la mano” z opery Don Giovanni W.A. Mozarta

***

Krzysztof Wierciński

F. Chopin
Sonata b-moll op. 35
Preludium cis-moll op. 45
Preludia op. 28 nr 19–24
Etiuda h-moll op. 25 nr 10
Polonez fis-moll op. 44

Współorganizacja

Narodowy Instytut Fryderyka Chopina
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina

STOYANOV BALLET KIEV „Carmen & Bolero”, spektakl baletowy, Trzecia Scena
Zapraszamy Państwa na przepiękny spektakl w którym utalentowani artyści Opery Kijowskiej pod dyr. Alexandra Stoyanova przekażą publiczności ocean miłości i piękna!

 
Carmen Suite" 
Rodion Schedrin – Georges Bizet

Stoyanov Ballet prezentuje słynne dzieło „Carmen-Suite” kompozytora Rodiona Schedrina – wspaniałą interpretację genialnej muzyki Georges'a Bizeta.
Balet „Carmen-Suite” powstał specjalnie dla wielkiej rosyjskiej baletnicy Mai Plisetskiej, choreografem i reżyserem jest Alberto Alonso, a jego premiera odbyła się w Teatrze Bolszoj w kwietniu 1967 roku.

Alberto Alonso ​​to choreograf, który potrafił wystawić „Carmen” w inny, nietradycyjny sposób, uciekając od ckliwego pseudohiszpańskiego stylu klasyki baletu spełniając swoje twórcze marzenie na prośbę primabaleriny Mai Plisetskiej.
O Mai Plisetskiej Alberto Alonso powiedział, że jest stuprocentową Carmen – prawdziwym uosobieniem buntu i nieprzejednania. Sama Maya Plisetska w wywiadach przyznawała, że ​​była to dla niej rola jej życia; coś więcej – wniosła w to przesłanie polityczne: bohaterka jest symbolem wolnej osobowości, prowadzącej fatalną walkę z ówczesną władzą. Transkrypcji muzycznej na tematy opery dokonał kompozytor Rodion Szczedrin, który pracował nad partyturą z niesamowitą pasją. Udało mu się osiągnąć prawdziwą wirtuozerię w przekazie poprzez muzykę najdrobniejszych niuansów psychologicznych wielkiej opery i noweli Prospera Mérimée. W ten sposób poruszająca fabuła Mérimée i głębia uczuć z opery Bizeta nabrały w suicie baletowej akcentu filozoficznego. „Carmen” to niezwykła kwintesencja namiętnych emocji i silnych charakterów, wyrażonych poprzez piękną muzykę i treść krótkiej powieści.

„Bolero”
Maurice Ravel


Kompozytor napisał muzykę w 1928 roku i stała się ona jego najpopularniejszym dziełem.
Rytm jest stopniowo przyspieszany i wyznaczany przez werbel, który powtarza tę samą figurę rytmiczną w 24 uderzeniach, 169 razy, czyli w sumie 4056 uderzeń.
To właśnie ta rytmika prowokuje wielu choreografów do „czytania” tej muzyki na najróżniejsze sposoby. Wspaniała oryginalna choreografia Maurice’a Béjarta posłużyła jako kanawa do choreografii stworzonej dla BOLERO w wykonaniu artystów Stoyanov Ballet.
Ten sceniczny przekaz wciąż zaskakuje i wzbudza wielkie zainteresowanie i aplauz widzów, których wręcz hipnotyzuje motyw muzyczny swoim niespotykanym magnetyzmem i energią kompozycji Ravela i protoplasty choreografii Maurica Bejarta.

VESPER, G. Guthman, musical
Vesper – musical o niezłomnej bohaterce

Poruszająca opowieść o życiu i śmierci Krystyny Skarbek – jednej z najbardziej niezwykłych postaci II wojny światowej, bohaterce Polski i Wielkiej Brytanii, której historia przez wiele lat nie była znana szerokiemu światu. Emocjonująca podróż przez lata wojny i miłości. Produkcja przepełniona refleksją nad moralnością, prawdą i odwagą. Niezwykłe losy jednej z najwybitniejszych kobiet-szpiegów, po raz pierwszy opowiedziane przez teatr, w formie musicalowej. Heroiczna walka i trudne wybory. Dokumentalna precyzja i środki artystycznego wyrazu: pełna pasji i emocji muzyka, dynamiczna choreografia, efekty multimedialne, imponująca scenografia i zjawiskowe kostiumy. Vesper to nie tylko musical. To hołd złożony polskiej bohaterce i opowieść o wielkiej miłości, której nie kończy nawet śmierć.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

VESPER, G. Guthman, musical
Vesper – musical o niezłomnej bohaterce

Poruszająca opowieść o życiu i śmierci Krystyny Skarbek – jednej z najbardziej niezwykłych postaci II wojny światowej, bohaterce Polski i Wielkiej Brytanii, której historia przez wiele lat nie była znana szerokiemu światu. Emocjonująca podróż przez lata wojny i miłości. Produkcja przepełniona refleksją nad moralnością, prawdą i odwagą. Niezwykłe losy jednej z najwybitniejszych kobiet-szpiegów, po raz pierwszy opowiedziane przez teatr, w formie musicalowej. Heroiczna walka i trudne wybory. Dokumentalna precyzja i środki artystycznego wyrazu: pełna pasji i emocji muzyka, dynamiczna choreografia, efekty multimedialne, imponująca scenografia i zjawiskowe kostiumy. Vesper to nie tylko musical. To hołd złożony polskiej bohaterce i opowieść o wielkiej miłości, której nie kończy nawet śmierć.

*******
Opera i Filharmonia Podlaska dysponuje dodatkowymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Bilety na te miejsca można nabyć w kasie Opery. Więcej informacji https://www.oifp.eu/regulamin/ i pod nr tel. (85) 306 75 06 w godz. 8.00–16.00.

Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.

Kupuj więcej za mniej – sprawdź ofertę KARNETÓW